Six Sigma pentru manageri

Meniu-Management operational

Six Sigma este o metodologie de management a proiectelor care vizeaza cresterea calitatii serviciilor / produselor prin determinarea si inlaturarea cauzelor defectelor si a variabilitatii (potentiale sau detectate), astfel incat sa se asigure satisfactia clientului. Proiectele si instrumentele folosite urmeaza o serie de pasi bine stabiliti, care asigura prioritizarea corecta a proiectelor, analiza detaliata cu metode statistice a proceselor, determinarea implicatiilor/ cauzelor profunde  si luarea corecta de decizii privind activitatile ce urmeaza a se realiza. Deciziile in cadrul proiectelor se iau pe baza de date clare si verificabile, nu pe baza de supozitii sau ipoteze. Proiectele vizeaza atingerea unor obiective financiare masurabile si cuantificabile.

Spre deosebire de Lean, care vizeaza inlaturarea non-valorii si prevenirea pierderilor prin analiza si reorganizarea proceselor de pe fluxul valorii, Six Sigma vizeaza proiecte pentru inlaturarea defectelor si fenomenelor de variabilitate potentiale sau masurate din cadrul proceselor, determinandu-se cauzele profunde si masurile de intreprins.

Cuprinsul trainingului:

  • Six Sigma concept, elemente statistice.
  • Variabilitatea – impactul asupra stabilitatii proceselor si asupra relatiilor cu clientii.
  • Selectia proiectelor – VOC (Voice of customer), CTQ (critical to quality characteristics), obiective SMART, schema logica a proceselor.
  • Prioritizarea caracteristicilor / problemelor de calitate prin QFD (Quality Function Deployment).
  • Metodologia DMAIC ( Define, Measure, Analyse, Improve, Control).
  • FMEA -Failure Modes & Effects Analysis, managementul riscului, indicele RPN.
  • Diagramele de control (Control Charts) – masuratori, limitele de control, graficele X & R, analiza atributelor, interpretarea graficelor.
  • Indicatori de capabilitate si interpretarea lor.
  • Design for Six Sigma (DFSS)– elemente de baza.
  • Implementarea  Six Sigma in companie.

Rezultate asteptate

Dupa participarea la acest training, participantii vor putea:

  • sa inteleaga in detaliu principiile de lucru in cadrul proiectelor Six Sigma.
  • sa decida in cunostinta de cauza privind problemele legate de implementarea Six Sigma in companie.
  • sa realizeze sau sa participe la realizarea planului de implementare in cadrul companiei a instrumentelor Six Sigma.
  • sa folosesca instrumente pentru masurarea proceselor, sa stabileasca performanta actuala a proceselor si criterii de masurare si urmarire.
  • sa foloseasca tehnici de identificare a cauzelor problemelor.
  • sa participe la initierea si stabilirea de obiective SMART.
  • sa participe la analize FMEA si calculul indicelui RPN.
  • sa furnizeze date si sa participe la proiecte Lean – Six Sigma.

Durata training: 2 zile, 8.00- 17.00, cu pauza de 15 minute dupa 1h 45’ si pauza de masa de 1/2 ora pentru pranz.

 

This post is also available in: Engleză